- Acest eveniment a trecut.
Managementul deseurilor noutati legislative
Detalii Curs
Cursul va fi sustinut de Conf.univ. dr. CRISTINA ROTARU – Universitatea Transilvania Brasov
INSCRIERILE se fac in baza formularului de participare solicitat la tel: 031- 4250704 sau adresa de mail: office@atctraining.ro .
COORDONATOR CURS: IONUT GAGIU: 0729.943.461
Tematica
MANAGEMENTUL RISCULUI DE MEDIU
• • Cadrul legal şi instituţional naţional şi european; Regulamente şi directive europene aplicabile în domeniul mediului.
• Reglementări în domeniul managementului de mediu: EMAS II, seria ISO 14000- discutii.
• Elaborarea documentaţiei sistemului de management de mediu; Derularea evaluării strategice de mediu (SEA), a evaluării impactului asupra mediului (EIA), pentru Programele operaţionale 2014-2020.
• Obiectivele de protecţie şi de prevenire a problemelor de mediu.
• Regulamentul cu aplicabilitate din 18 iunie 2015 privind noile concentrații-limită maxime ale substantelor din:
-DEȘEURI PROVENITE DIN PROCESELE TERMICE
-DEȘEURI DIN CONSTRUCȚII ȘI DEMOLĂRI (INCLUSIV PĂMÂNT EXCAVAT DIN SITURI CONTAMINATE
-DEȘEURI PROVENITE DE LA INSTALAȚII DE TRATARE A REZIDUURILOR, DE LA STAȚIILE EX SITU DE EPURARE A APELOR REZIDUALE ȘI DE LA PREPARAREA APEI PENTRU CONSUMUL UMAN ȘI A APEI PENTRU UZ INDUSTRIAL .
• Probleme privind calificarea deseurilor, cazuri specifice cum ar fi: produse care nu corespund specificatiilor prin contaminare accidentala, implinirea termenului de valabilitate, stabilirea de subproduse sau deseuri, s.a.
• Deseuri specifice:
• Gestionarea deseurilor biologice
• Actualitatea legislativa privind DEE-urile, acumulatorii si bateriile si calculul de eficienta a reciclarii a deseurile lor,
• LEGEA nr.101 din 25 aprilie 2006 serviciului de salubrizare a localităţilor cu modificarile aduse de OG 99/2014
• Strategia europeană în materie de deșeuri de plastic aflate în mediul înconjurător
• Legea 101 din 2011 pentru prevenirea şi sancţionarea unor fapte privind degradarea mediului
• Prejudiciul de mediu din perspectiva OUG 195/2005, OUG 68/2007, Legii 101/2011
• Contraventiile de mediu: constatare, incadrare corecta, contestarea proceselor verbale
• DISCUTII SI DEZBATERI PRIVIND:
• Prezentarea Programului general al Uniunii de acțiune pentru mediu până în 2020 „O viață bună, în limitele planetei noastre”
• Noua propunere de DIRECTIVĂ A PARLAMENTULUI EUROPEAN ŞI A CONSILIULUI de modificare a Directivei 2008/98/CE privind deșeurile, a Directivei 94/62/CE privind ambalajele și deșeurile de ambalaje, a Directivei 1999/31/CE privind depozitele de deșeuri, a Directivei 2000/53/CE privind vehiculele scoase din uz, a Directivei 2006/66/CE privind bateriile și acumulatorii și deșeurile de baterii și acumulatori și a Directivei 2012/19/UE privind deșeurile de echipamente electrice și electronice.
Legislatia emisiilor industriale.
I. Pentru a avea o clasificare armonizată a deșeurilor și pentru a se asigura determinarea armonizată a deșeurilor considerate periculoase, reglementarea juridica a gestiunii deseurilor si a deseurilor periculoase in special, a intrat intr-o noua etapa prin:
– implinirea termenelor de tranzitie a aplicarii Regulamentului 1272 din 2008 privind clasificarea, etichetarea și ambalarea substanțelor și a amestecurilor și
– prin înlocuirea trimiterilor la Directiva 67/548/CEE și la Directiva 1999/45/CE.
Aceasta inseamna ca incepand cu 1 iunie 2015 Legea 211 din 2001 privind gestionarea deseurilor va avea:
– o aplicare stricta si detaliata a articolului 28 Etichetarea deseurilor periculoase;
– o noua Anexa IV Proprietati ale deseurilor care fac ca acestea sa fie periculoase, detaliata ce va cuprinde inclusiv Codul (codurile) claselor și categoriilor de pericol si Codul (codurile) frazelor de pericol ;
– noi denumiri si conditii pentru proprietatile periculoase.
II. Tot incepand cu 1 iunie 2015 HG 856 din 2002 privind privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase, se modifica. Va intra in vigoare o noua lista aprobata de Comisia Europeana
Reamintim ca nerespectarea Art. 7 alin.(2) “Lista deseurilor (aprobata de catre Comisia Europeana, conform art. 7 alin. 1, n.n.) este obligatorie pentru a determina daca un deseu trebuie considerat deseu periculos” se sanctioneaza cu amenda de la 20000-40000 lei.
Aceste modificari survin in baza actelor normative ale UE cu aplicabilitate directa asupra legislatiei nationale, adica nu necesita transpunere sau armonizare.
III. Pentru societatile cu specific de activitate prezentarea Regulamentului de stabilire a metodelor de testare si a metodelor de determinare a proprietăților fizico-chimice, a toxicității și a ecotoxicității substanțelor și preparatelor.
IV. A fost publicata OUG 5 din 2015 privind deșeurile de echipamente electrice și electronice (DEEE).
Pentru stabilirea corecta a incadrarii sub incidenta ordonantei sunt prezentate:
-interpretarea exceptiilor si
-exemple interpretare si aplicare gresita
Pentru stabilirea corecta a obligatiilor operatorilor economici
-a caror activitate are ca efect producerea DEEE-urilor si
-a caror activitate face parte din managementul gestionarii DEEE-urilor,
se va realiza coroborarea acestora cu obligatii din acte conexe evitandu-se supraincarcarea sub aspectul obligatiilor de evidenta, raportare, autorizare, etichetare;
– elemente privind activitatea de inspectie si control si sanctiunile aplicabile.
Metode pentru măsurarea și comunicarea performanței de mediu pe durata ciclului de viață a produselor și organizațiilor
– Metoda privind amprenta de mediu a produselor (denumită în continuare „PEF”): metodă generală de măsurare și comunicare a potențialului impact asupra mediului al unui produs pe durata ciclului de viață.In cadrul cursului se ofera orientări tehnice privind modul de realizare a unui studiu PEF. Studiile PEF pot fi utilizate pentru o varietate de scopuri, inclusiv gestionarea internă și participarea la programele voluntare sau obligatorii. Acesta se adresează în principal experților tehnici care trebuie să elaboreze un studiu PEF, cum ar fi inginerii și managerii de mediu din companii și alte instituții.
– Metoda privind amprenta de mediu a organizațiilor (denumită în continuare „OEF”): metodă generală de măsurare și comunicare a potențialului impact asupra mediului al unei organizații pe durata ciclului de viață. OEF este o metodă pentru modelarea și cuantificarea impacturilor fizice asupra mediului pe care le au fluxurile de materiale/energie și emisiile și fluxurile de deșeuri rezultate aferente activităților organizaționale dintr-o perspectivă a lanțului de aprovizionare (de la extracția materiilor prime, trecând prin etapa de utilizare, până la gestionarea finală a deșeurilor). Această abordare contrastează cu abordarea care se axează doar pe impacturile la nivel de amplasament sau pe un singur impact asupra mediului, pentru a reduce posibilitatea transferului nedorit de sarcini.
Ghidurile metodologice luate în calcul au fost următoarele: Standardele ISO ( 5 ), în special: ISO 14044 (2006), proiectul ISO/DIS 14067 (2012); ISO 14025(2006), ISO 14020(2000)), manualul ILCD (International Reference Life Cycle Data System Handbook) Standardele privind amprenta ecologică; Protocolul privind gazele cu efect de seră (WRI/WBCSD Greenhouse Gas Protocol); Principiile generale pentru o comunicare de mediu cu privire la produsele de larg consum BPX 30-323-0 (ADEME) și Specificațiile pentru evaluarea emisiilor de gaze cu efect de seră pe durata ciclului de viață al bunurilor și serviciilor (PAS2050, 2011)
Atât amprenta de mediu a organizațiilor (OEF) cât și PEF oferă o abordare bazată pe ciclul de viață în ceea ce privește cuantificarea performanței de mediu. În timp ce metoda PEF este specifică bunurilor și serviciilor individuale, metoda OEF se aplică activităților organizaționale per ansamblu – cu alte cuvinte, tuturor activităților asociate cu bunurile și/sau serviciile furnizate de o organizație dintr-o perspectivă a lanțului de aprovizionare (de la extracția de materii prime, trecând prin etapa de utilizare, până la etapa finală a opțiunilor de gestionare a deșeurilor). Amprenta de mediu a organizațiilor și amprenta de mediu a produsului pot fi, prin urmare, considerate ca fiind activități complementare, fiecare fiind efectuată în sprijinul unor utilizări specifice.
Certificare
La sfarsitul sesiunii, in urma evaluarii, se acorda CERTIFICAT DE ABSOLVIRE pentru ocupatia SPECIALIST IN MANAGEMENTUL DESEURILOR, COD COR 325713, insotit de supliment descriptiv in care sunt inscrise competentele dobandite. Certificatele sunt eliberate in conformitate cu prevederile O.G. 129/2000 republicata.
Taxa Turistica
- Taxa De Servicii Turistice 1 – 1000 de lei (cazare in regim single si pensiune completa participant – 4 zile/ 3 nopti. Cazare si mic dejun insotitor incluse!)
- Taxa De Servicii Turistice 2 – 1250 de lei (cazare in regim double si pensiune completa participant si insotitor– 4 zile/ 3 nopti)
Taxa Participare
- Taxa De Instruire 1 – 750 lei / participant. Include suportul de curs pe USB – Business Card- 8 GB ).
- Taxa De Instruire 2 – 990 lei / participant. Include suportul de curs pe tableta 3 G – telefon ).
IMPORTANT!
La 4 persoane participante din cadrul aceleiasi institutii/organizatii, ATC training va asigura a 5 -a taxa de instruire cu suport de curs în format electronic pe stick USB, GRATUIT ! (4 +1 GRATIS) .
Detalii Inscriere
INSCRIERILE se fac in baza formularului de participare solicitat la tel: 031- 4250704 sau adresa de mail: office@atctraining.ro .
COORDONATOR CURS: IONUT GAGIU: 0729.943.461
Echipa ATC Training va multumeste si va asteapta la curs!
Eveniment Navigation
SC ATC & IT SOLUTIONS SRL
CUI RO 18150086 , J40/19599/2005,BUCUREȘTI, SECTOR 2, BDUL. PIERRE DE COUBERTIN, NR. 3-5, SECTOR 2
RO76BRDE426SV49936904260 , BANCA BRD SUC. DELFINULUI