
MANAGEMENTUL FINANCIAR SI ORGANIZAREA IN CONTABILITATEA BUGETARA
Detalii Curs
Lector: Dl. PETRE CRIȘAN, doctor în domeniul contabilității, specialist cu experienţă practică în metodologia financiar – contabilă, contabilitate de gestiune şi legislaţie specifică, din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, trainer în cadrul Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România
INSCRIERILE se fac in baza formularului de participare solicitat la tel: 031-4250704 sau adresa de mail: office@atctraining.ro sau office.atctraining@gmail.com.
Coordonator curs: ELENA MARTES: 0726.355.037
OBIECTIVE curs
La finalul cursului, participanții vor fi capabili să:
- Aplice corect reglementările financiare și fiscale actualizate;
- Utilizeze eficient Sistemul Național de Raportare Forexebug (SNR FXB) și să înțeleagă noile cerințe privind raportarea;
- Efectueze corect inventarierea, reevaluarea și amortizarea activelor fixe;
- Gestioneze circuitul documentelor financiar-contabile și să asigure conformitatea cu normele OMFP;
- Elaboreze și interpreteze situații financiare relevante;
- Aplice corect fluxul RO e-Factura în relația cu operatorii economici;
- Gestioneze corect proiectele finanțate din fonduri externe nerambursabile, inclusiv PNRR;
- Înțeleagă obligațiile instituțiilor în relația cu Curtea de Conturi și alte organe de control.
Grupul țintă al cursurilor de Contabilitate și Management Financiar include:
- Funcționari publici și personal contractual cu responsabilități în domeniul financiar-contabil;
- Contabili-șefi și economiști din instituții publice;
- Auditori interni, inspectori, consilieri financiari;
- Responsabili de proiecte cu finanțare externă;
- Alte persoane interesate de actualizarea și aprofundarea cunoștințelor în contabilitatea bugetară și management financiar public.
Aceste cursuri sunt esențiale pentru a asigura o gestionare financiară eficientă și conformă cu legislația în vigoare
Download formular inscriereTematica
- Reglementări legislative în domeniul financiar; analiză și dezbateri privind legislația în domeniu.
- Inventarierea patrimoniului instituțiilor publice.
- Plusuri şi minusuri apărute cu ocazia efectuării inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii.
- Sistemul național de raportare Forexebug (SNR FXB, OMF nr.1517/2023) :
- Particularități și cazuri practice, privind transmiterea și completarea formularelor din sfera raportării situațiilor financiare în Sistemul național de raportare; probleme întâmpinate, spețe;
- Verificări și validări de formulare efectuate în sistem; Generarea pachetului de situații financiare; cazuri exceptionale;
- Arhivarea și păstrarea documentelor din SNR FXB;
- Corelații minimale pentru Situații financiare generate de SNR FXB vs. Situații financiare depuse pe suport hârtie;
- Rolul Curții de Conturi în SNR FXB;
- Implementarea și stadiul sistemului conform OMFP nr.1026/2017;
- Calendarul de utilizare a functionalităților conform OMFP nr.984/2017; Noutăţi privind SNR FXB. 5. RO e-Factura și fluxul emiterii, respectiv primirii facturii electronice în relația dintre operatorul economic și instituția publică (B2G).
- Reevaluarea și amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituțiilor publice; trecerea activelor fixe corporale amortizate integral la categoria materialelor de natura obiectelor de inventar;
- Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor la instituţiile publice, ALOP (Omfp 547/2009). Acţiuni multianuale.
- Repartizarea profitului la societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral majoritar de stat, regii autonome;
- Particularități privind contabilitatea proiectelor finanțate din Fonduri externe nerambursabile.
- Lucrări practice:
- Dobândirea Certificatului de atestare a cunoştinţelor în domeniul Sistemului European de Conturi (Regulamentul UE 549/2013, OMFP 496/2014).
- Studii de caz privind înregistrarea în contabilitate a operațiunilor specifice (salarii, rețineri din salarii, concedii medicale, sume de recuperat de la Casa de Asigurări de Sănătate, vouchere de vacanță, programul rabla etc.).
- Aplicaţie practică privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice.
- Exemplu practic privind evidența proiectelor PNRR (Planul național de redresare și reziliență).
- STUDII DE CAZ, DISCUTII, SPETE.
Certificare
Certificat de participare emis de ATC & IT Solutions SRL, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici şi O.U.G. 57/2019 privind Codul administrativ (art.483 alin.f).
Taxa Turistica
HOTEL CARPATHIA
• 2290 lei ( Include cazarea şi 450 lei cont pe camera)
• 2740 lei ( Include cazarea şi 900 lei cont pe camera)
Informatii suplimentare:
- Tariful nu include TVA
- Valabil pentru cursurile desfasurate in format clasic
- Serviciile hoteliere sunt optionale
Taxa Participare
-
-
- Taxa De Instruire 1 – seminar – 850 lei / participant (fara TVA) – contine mapa de lucru, suport de curs in format electronic, certificat participare ATC training
- Taxa De Instruire 2 – seminar online – 750 participant (fara TVA) – contine mapa de lucru, suport de curs in format electronic, certificat participare ATC training
-
Echipa ATC Training va multumeste si va asteapta la curs!
Eveniment Navigation
SC ATC & IT SOLUTIONS SRL
CUI RO 18150086 , J40/19599/2005,BUCUREȘTI, SECTOR 2, BDUL. PIERRE DE COUBERTIN, NR. 3-5, SECTOR 2
RO76BRDE426SV49936904260 , BANCA BRD SUC. DELFINULUI