- Acest eveniment a trecut.
CONTROL FINANCIAR PREVENTIV CONTROL DE GESTIUNE
Detalii Curs
Cursul va fi sustinut de specialist cu o vasta experienta in domeniu CFP si a controlului de gestiune
INSCRIERILE se fac in baza formularului de participare solicitat la tel: 031-4250704 sau adresa de mail: office@atctraining.ro sau office.atctraining@gmail.com, in limita locurilor disponibile.
Detalii organizare: CRISTINA SOARE: 0773.343.995
Tematica
ORDIN nr. 2.616 din 27 iulie 2018 privind modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu
MODIFICARI, COMPLETARI SI ANALIZA privind:
- Deschiderea, repartizarea si modificarea creditelor bugetare;
- Angajamente legale din care rezulta, direct sau indirect, obligatii de plata;
- Ordonantarea cheltuielilor;
- Concesionarea, inchirierea, transmiterea, vanzarea si schimbul bunurilor din patrimoniul institutiilor publice;
- Listele de verificare pentru operatiunile cuprinse in Cadrul general al operatiunilor supuse CFP;
- Lista actelor normative cuprinse in coloana a doua din Cadrul general al operatiunilor supuse controlului financiar preventiv.
- Continutul RAPORT-ului privind activitatea de CFP:
- Operatiuni supuse vizei de control financiar preventiv;
- Sinteza motivatiilor pe care s-au intemeiat refuzurile de viza;
- Sinteza operatiunilor refuzate la viza si efectuate pe propria raspundere a conducatorului entitatii publice;
- Pregatirea profesionala a persoanelor desemnate sa efectueze control financiar preventiv.
RISCURI ASOCIATE PROCEDURII DE CONTROL PRIVIND OPERATIUNILE PREZENTATE LA VIZA; NOTA DE RESTITUIRE; REFUZUL DE VIZA:
- Analiza si solutii in cazul refuzului de viza. Autorizarea efectuarii unor operatiuni pentru care se refuza viza de control financiar preventiv;
- Raportari privind CFP propriu: aspecte legislative, macheta;
- Raspunderea juridica a persoanei care exercita CFP propriu; conflictul de interese administrativ si penal; · Codul specific de norme profesionale privind CFPP: aspecte practice privind conditiile necesare pentru numirea persoanelor care exercita CFPP;
- Numirea, suspendarea, schimbarea sau destituirea persoanelor desemnate sa exercite CFP; spete; documente specifice, elaborarea de rapoarte;
- Model practic al procedurii operationale privind organizarea si exercitarea CFPP in cadrul unei entitati publice. ELABORAREA LISTELOR DE VERIFICARE, SPECIFICE OPERATIUNILOR SUPUSE CFP, la solicitarea participantilor, inclusiv: Contractul/comanda de achizitii publice (verificarile efectuate de controlul financiar preventiv pentru: programul anual al achizitiilor publice, anunturi, documentatia de atribuire, activitatea comisiei de evaluare, raportul procedurii, proiectul de contract/comanda de achizitii publice);
- Deplasari interne / externe, ordonantare plata personal; etc.
ASPECTE PRACTICE SPECIFICE FIECAREI ENTITATI PRIVIND:
- Efectuarea CFP asupra angajamentelor bugetare; Efectuarea CFP asupra concesionarii/inchirierii de bunuri apartinand domeniului public; Efectuarea CFP asupra proiectelor de angajamente legale;
- raspunderea persoanelor cu atributii de CFP si a conducatorului entitatii.
RAPORTARI PRIVIND SISTEMUL DE CONTROL INTERN:
- Decizia managerului entitatii privind elaborarea, implementarea, dezvoltarea si actualizarea permanenta a SCIM si a procedurilor pe domenii si activitati; Model privind elaborarea programului de control, abordare pe standarde conf. Ordinul nr. 600/2018;
- Definirea obiectivelor organizatiei astfel incat sa corespunda pachetului de cerinte SMART; analiza si aplicabilitate privind indicatorii de performanta;
- Managementul riscului. Elaborarea registrului riscurilor. Aplicatie privind procedura de sistem “Managementul riscului”;
- Actiuni necesare privind actualizarea procedurilor in conformitate cu standardele de control intern/managerial in cadrul entitatilor publice;
- Evaluarea modului de implementare a controlului intern: raportarea semestriala/anuala privind stadiul implementarii, dezvoltarii si rezultatele inregistrate in SCIM; elaborarea situatiei sintetice a rezultatelor autoevaluarii.
CONTROLUL FINANCIAR DE GESTIUNE (CFG), CA PARTE A SISTEMULUI DE CONTROL INTERN:
- Practica exercitarii CFG: controlul ex-ante, controlul ex-post, controlul exhaustiv si controlul prin sondaj; aplicatii si studii de caz;
- Raportarea activitatii de CFG; raspunderea juridica; constatarea si recuperarea prejudiciilor.
- Elaborarea checklist-urilor de control uzuale in activitatea de control financiar de gestiune – pregatirea activitatilor de control Noutati privind finantele publice cu aplicabilitate in 2019.
Cursul va fi interactiv, astfel pe parcursul prezentarii se vor prezenta exemple si studii de caz in functie de interesul acordat de participanti asupra unui subiect anume si vor avea loc dezbateri asupra spetelor ridicate de acestia.
Taxa Participare
- Taxa De Instruire 1 – seminar – 790 lei/ participant (TVA inclus). Contine mapa de lucru si suport de curs in format electronic, certificat participare ATC training (fara acreditare ANC)
- Taxa De Instruire 2* – curs acreditat ANC – 790 lei /participant. Include mapa de lucru si suport de curs in format electronic, examinare A.N.C.
*La tariful de instruire nu se aplica TVA conform Legii 227/2015 actualizata, art.292. alin 1, lit f., coroborat cu OG 129/2000, republicata, art. 58. – valabil pentru taxa 2
Echipa ATC Training va multumeste si va asteapta la curs!
Eveniment Navigation
SC ATC & IT SOLUTIONS SRL
CUI RO 18150086 , J40/19599/2005,BUCUREȘTI, SECTOR 2, BDUL. PIERRE DE COUBERTIN, NR. 3-5, SECTOR 2
RO76BRDE426SV49936904260 , BANCA BRD SUC. DELFINULUI